taichi - MSZ

Terapie
masáže
napravování
Přejít na obsah
Cvičení taichi (tajči)

kde: Nymburk - Polaban
kdy: středa 17:00-18:00
cena: 150/h, nebo 1900/pololetí

kde: Kostomlaty - Klub Kamarád
kdy: upřesním dle počtu zájemců
cena: 150/h, nebo 1900/pololetí

bližší info: tel 73 181 2626

Čínská zdravotní cvičení – návrat k vlastnímu zdraví

-          Čchi-kung (či-kung)
-          Taichi (tajči)

Čchi-kung - umění dechu. Jde o soubor tělesných, dechových a duševních cvičení, které mají za cíl harmonizovat všechny tři složky, ze kterých se každý člověk skládá - tělo, energii a mysl.
Pomáhá zlepšit nebo dlouhodobě upevnit zdraví, zbavit se únavy a mít více životní energie. Vnést do svého života větší uvolnění, klid a nadhled. Poznat, jak funguje tělo, energie a mysl a díky tomu žít spokojenější a naplňující život.
Čchi-kung je starodávné čínské cvičení (resp. soubor cvičení), spojující posílení svalů, šlach, kostí a kostní dřeně s meditací. Bylo považováno za neodmyslitelnou součást nejvyšších technik v bojovém umění. Pro Čchi-kung jsou charakteristické pomalé plynulé pohyby, doprovázené rytmickým dýcháním, klidným stavem mysli a vizualizací průtoku Čchi v těle. Cílem cvičení je nahromadit a následně správně usměrnit Čchi (energii) v lidském těle, která vede k podpoře zdraví, dobré nálady, potlačení deprese a stresových reakci organismu a napomáhá rozvíjet lidský potenciál.
Taichi - relaxování v pohybu, spojuje v sobě jemnost a hloubku dechových cvičení Čchi-kung a techniky tradičních čínských bojových umění. Pomáhá obnovit a udržet přirozené zdraví, protahuje, posiluje a uvolňuje celé tělo. Je vhodným nástrojem pro zvládání stresu. Jeho pomalé cvičení vyhovuje lidem každého věku, včetně seniorů. Zkušenosti a výsledky vědeckých výzkumů ukazují, že má vynikající zdravotní účinky.
Dlouhodobé cvičení Tchaj-ťi uvolňuje stres a je prevencí proti mnoha nemocem. Např. snižuje hladinu tuků v krvi, zpomaluje řídnutí kostí (osteoporóza), synchronizuje a zlepšuje mozkovou činnost. Zbavuje nervozity, je efektivní v oblasti prevence a rekonvalescence kardiovaskulárních chorob a dýchacího systému. Pozitivně ovlivňuje centrální nervový systém a jeho prostřednictvím působí na zlepšení a soulad funkcí ostatních systémů v organizmu. Hluboké přirozené dýchání stimuluje činnost orgánů umístěných v břišní dutině a při správném provádění cviků přispívá i ke zlepšení látkové výměny a zásobování organizmu krví a kyslíkem. Nelze opomenout ani příznivý vliv cvičení na kloubní a svalový systém a řadu dalších onemocnění.
Návrat na obsah